אחד השלבים החשובים ביותר בכל תהליך קידום אתר בגוגל הוא מחקר
מילים. המיקום של האתר במנועי החיפוש הוא אשר יקבע את דרגת החשיפה לה יזכו
התכנים. מקדמי אתרים פועלים כבר בשלב בניית האתר לשילוב מילות המפתח
המתאימות בתוכן ובמבנה האתר. הגדרת מילות המפתח מתבססת על מחקר מילים
המתמקד בנישה בה פועל האתר תוך בחינת התחרותיות לה זוכה כל מילה והפעילות
של המתחרים.
עבודת נמלים לאיסוף מילים
מחקר מילים ראשוני ויסודי לאתר חדש דורש זמן, אין מדובר
בפעולה זניחה בה ניתן לעגל פינות, מחקר המילים משמש בסיס לעבודת הקידום
כולה. ההבדל בין קידום אתרים בגוגל המניב תוצאות וכזה אשר אינו מניב כל תוצאות טמון במחקר המילים. השלב הראשון מתחיל
באיסוף ביטויים ראשיים תחתם מבקש בעל האתר להופיע במנועי החיפוש, הביטויים
הראשיים יהיו לרוב גם אלו אשר זוכים לביקוש רב ומאופיינים בסף גבוה של
תחרותיות.
בהמשך יש להרחיב את רשימת מילות המפתח תוך הגדרת מילים ראשיות
בהן כדאי למקד מאמצים רבים לצד מילים בהן לא תמוקד פעילות רבה. את מילות
המפתח יש לשלב בתכנים הכתובים באתר ובתכנית הקידום כולה. יש לציין כי רשימת
מילים רחבה מידיי תהפוך את תהליך קידום האתר הרבה פחות יעיל, קידום אתר
בגוגל יש למקד במספר מילים עיקריות תוך בחירת מילים עם סף תחרותיות גבוה
ומילים בעלות סף תחרותיות נמוך יותר.
קידום אתר בגוגל סביב המילים הנכונות
אם השכלתם לבחור את המילים הנכונות לביסוס תהליך קידום האתר
תצליחו באופן הדרגתי להביא אל האתר אל קהל היעד המבוקש. יש לעקוב אחר נתוני
הכניסה אל האתר והתנהגות הגולשים. במקרים בהם תהליך הקידום אינו מושך את קהל היעד המתאים כדאי לבחון שוב את בחירת מילות המפתח
ולהכניס שינויים בהתאם. בכל תכנית קידום אתר בגוגל לא כדאי יהיה לשים את כל
הביצים באותו הסל, פיזור הפעילות על פני כמה מילות מפתח יאפשר מעקב
והשוואה, כך ניתן יהיה לגלות במהרה היכן כדאי להשקיע יותר מאמצים .
דגשים לביצוע מחקר מילים
א. מדובר בשלב קריטי לקידום האתר, פנייה לאיש מקצוע מנוסה מומלצת.
ב. כדאי להגדיר מראש היררכיה בין מילות החיפוש, תות קביעת מילים ראשיות לצד מילים משניות.
ג. שימוש בכלים טכניים לאיתור מילות מפתח מעלה רעיונות חדשים, גם כאשר נראה כי הרשימה הקיימת מקיפה ועשירה, כדאי לבצע סקירה נוספת.
ד. הממשק של גוגל אדוורדס מציע מידע אודות התחרותיות לה זוכה כל מילה ומספר החיפושים החודשיים.