איך מקדמים אתר בינלאומי?
ברחבי הרשת קיימים הרבה מאוד מדריכים שמתיימרים לגלות לכם איך לקדם אתר
בינלאומי, מספיק שתחפשו בגוגל "איך מקדמי אתר בינלאומי" וכבר מבול של
מדריכים יציף אתכם. חלק מהמדריכים הללו (ועברנו כמעט על כולם) מציע להיכנס להרפתקה
של קידום אתרים בחו"ל רק לשם הגדלת נפח התנועה לאתר אך מעבר לכך הם לא מחדשים
כלום. במאמר הזה נחשוף אתכם לפרמטרים החשובים בקידום בינלאומי ונדבר על כמה
מההבדלים בין קידום בארץ לקידום בחו"ל.
קידום אתרים
בינלאומי אינה פעולה שעושים רק בשביל להגדיל תנועה, זוהי פעולה אשר תדרוש מכם זמן,
אנרגיה ומשאבים ולכן חשוב שתהיה הצדקה אמיתית לרצון שלכם לפרוץ לשוק חדש ולא רק
לצורך הגדלת נפח האתר. על פניו קידום האתרים אמור להיות דומה בכל העולם, הלוא גוגל
היא המלך בעוד מקומות חוץ מבארץ.
קווי דמיון
בין קידום אתר בארץ לקידום אתר בינלאומי
כמו שציינו
בפסקה הקודמת, העקרונות הראשיים בין קידום אתרים בינלאומי וקידום
אתרים בארץ הם אותן העקרונות. השילוב המוכר לנו בין חווית גלישה, סמכות האתר בעיני
גוגל. את הדברים הללו אנו משפרים בדרך כלל על ידי יצירת תוכן איכותי שהוא אחד
מהעקרונות החשובים ביותר על מנת להראות לגוגל כי אתם מקור סמכותי ועל ידי בדיקות
מקיפות ותדירות של חווית הגלישה (לרוב מדובר על הצד הטכני יותר של האתר שכולל
דברים כמו מהירות טעינה, מסכים קופצים, ידידותיות האתר למשתמש ועוד). והיא אפשר כמובן
בלי אחד מהחלקים החשובים שהוא בניית פרופיל קישורים.
אם אתם
עובדים בתחום קידום האתרים יותר מיום או יומיים אזי הדברים הללו טריוויאליים לכם
כמו העובדה שהשמש זורחת בבוקר. אבל כאשר אנו עומדים בפני קידום אתרים בחו"ל
הדברים הללו לא רק הופכים להיות מהותיים יותר הם מתווספים לכמה שיטות וטכניקות
קידום שאולי אתם לא מכירים.
השוני בין
קידום אתרים בחו"ל לקידום אתרים בארץ
קידום אתרים
בינלאומי יכול להיות חוויה נפלאה (במידה ועושים את זה כמו שצריך) או סיוט מתמשך,
לפני שבכלל תתחילו לעבוד על קידום האתר שלכם בזירה הבינלאומית הכנו לכם כמה שאלות
שאתם צריכים לשאול את עצמכם על מנת להבין האם יש צורך במוצר/חברה שלכם בחו"ל.
· האם המוצר נגיש
בחו"ל? (נגיד ואתם מייצרים נעליים במפעל בארץ, האם משתלם לכם לשלוח אותם
לחו"ל, או אם אתם מספקים שרותי תוכן בעברית, האם יש קהל לזה מחוץ לארץ?)
· לפני שתיכנסו לחוויה
כללית היכנסו לגוגל אנליטיקס ובדקו האם כבר יש לכם גולשים אמיתיים מחו"ל (זמן
שהייה של לפחות 8 שניות) ואם כן התחילו את התרגום לשפה שממנה הם באים
· אל תדלגו על מחקר מילים
בשפה שבה אתם רוצים לקדם
· האם שווה לכם לפתוח
דומיין חדש או להקים אתר חדש בשפה חדשה על דומיין קיים
· שמעתם על תגיות hreflang? אם לא אז גגלו וגלו כי מדובר
על תגית כמו קנוניקל שנועדה לטפל בכפילויות עקב תרגום שפה.
יש כמה
דברים שחשוב מאוד לזכור בבואנו לקדם אתרים בחו"ל, הראשון והמהותי ביותר הוא
כמובן עניין השפה. אם אתם מנסים לקדם אתר לדוברי רוסית שפועל ברוסיה ואתם לא
מדברים את השפה אין לכם סיכוי להתקדם אפילו צעד אחד, לכן חשוב מאוד שאם אתם רוצים
להפוך לחברת קידום אתרים בינלאומית תלמדו עוד שפה ברמה גבוהה או תביאו עובד.ת
שדוברים את השפה על בוריה.
עוד דבר
חשוב לזכור הוא הגודל. בארץ כמעט כל המקדמים יודעים שאין הבדל עצום בין חיפושים
הנערכים בבאר שבע לבין חיפוש שנערך במטולה, אנו חיים בארץ קטנה בה התחרות על מילות
המפתח היא כללית על כל הארץ. עכשיו דמיינו את ארצות הברית שהיא הרבה יותר גדולה
מאיתנו (ואפילו זה לא מתקרב להבדל בגודל) ותבינו כי לא רק מילת המפתח חשובה כי אם
גם המיקום הגאוגרפי שכן אם תחפשו פורץ מנעולים בלוס אנג'לס ותקבלו אחד מבולטימור
אז זה לא יעזור לכם הרבה.
הגודל מביא
איתו עוד נקודה חשובה שאתם חייבים לשים לב אליה תמיד, התחרות הרבה יותר מאסיבית
כאשר אתם יוצאים לחו"ל. לא רק שאתם מתחרים מול כל העסקים המקומיים אלא יש לכם
עוד המון אתרים ואנשים שהם בדיוק כמוכם, כאלו שמנסים את מזלם במדינה זרה. אם אתם
עומדים בפני קמפיין קידום בחו"ל קחו בחשבון כי התקציב שעומד לרשותכם הינו
גדול יותר ואמור לכסות תחרות קשה יותר.
יש עוד הרבה
הבדלים ודברים שצריך לשים אליהם לב כאשר באים לקדם אתרים בחו"ל וחשוב מאוד
שתבינו את התרבות ואת הרגלי החיפוש של השוק המקומי לפני שתצללו להרפתקה הנפלאה של
קידום אתרים בינלאומי. לנוחיותכם הכנו צ'ק ליסט קטן וראשוני שיעזור לכם להבין האם
אתם צריכים חברת קידום אתרים בינלאומית או לא.
· אחסון האתר – האם אתם
צריכים שרת בחו"ל
· תרגום – האם תרגום
אפליקציה מספיק או שיש צורך בתרגום איכותי של בן אנוש?
דומיינים – לא רק האחסון אלא כל הדומיין דורש התייחסות (דומיין בעל סיומת מקומית,
סאב דומיין, תיקיות)
· בניית פרופיל קישורים –
שימו לב כי בקידום אתרים בחו"ל גוגל הרבה יותר רגישים לכל הנושא של בניית
פרופיל קישורים והחלפות. (המצב שונה מאוד מהמצב בארץ)
· חפשו מוביל דעת קהל במדינת
היעד שלכם
· מחקר שוק, מחקר שוק,
מחקר שוק. לא מתחילים לעבוד בלי שיודעים למה לצפות
· זכרו שיש עוד מנועי
חיפוש חוץ מגוגל (בינג' למשל תופסים כ-20% משוק החיפוש בארה"ב)
· שפה- האם אתם דוברים את
השפה של מדינת היעד ברמה מספקת?
לסיכום
אנחנו מאוד מאמינים ביצירתיות של איש העסקים הישראלי, לא חסרים לנו סיפורי
הצלחה של אנשים שפשוט החליטו לקפוץ למים העמוקים וכיום שטים על פניהם כשהם בעלים
יאכטות מפוארות. באותה נשימה לא חסרים גם סיפורים הפוכים של אנשים שהימרו על הכל
ויצאו קירחים מכל הצדדים. כדי שאתה לא תיפול למלכודת הזו אנו ממליצים לך לבצע
עבודת הכנה יסודית לפני שתתחיל לעבוד על קידום אתרים בינלאומי.
אבל חשוב מאוד לזכור, הבסיס לקידום אתרים הוא אותו הבסיס בכל העולם, הטרנדים הם
(כמעט) אותן
הטרנדים אבל התרבות והשפה משתנים ולכן אתה לא יכול לזלזל בכך וחשוב להיות ערוכים
ומוכנים.