קידום אורגני של חנות וירטואלית והמרת גולשים לקונים – יחס המרה
בעולם אתרי האינטרנט והחנויות המקוונות, קיים מושג או מדד שנקרא: יחס
המרה – זהו היחס בין כמות הגולשים המגיעים לאתר, לבין הפעולות שאנחנו כבעלי
האתר או החנות המקוונות, רוצים שיעשו באתר. הכוונה לפעולות כגון: השארת
פרטים, הרשמה למועדון לקוחות ובעיקר – רכישה באתר שלנו.
נניח שביום מגיעים לאתר שלנו 1000 גולשים, ו-30 איש מתוכם קנו מוצרים או
ביצעו פעולות רצויות באתר שלנו – אז מתוך מידע זה, ניתן לומר שיחס ההמרה
באתר שלנו, לאותו יום הוא 3%
חנות וירטואלית או חנות אינטרנטית הוא אחד האמצעים הנוחים והיעילים
ביותר להגיע לקהל רחב מאד של לקוחות של קונים ומתעניינים, ולמכור מוצרים
ושירותים שונים.
חנות וירטואלית יכולה להוות את החנות היחידה הבלעדית והממשית של
קמעונאי, שדרכו מתבצעות כל מכירותיו, או שהיא יכולה להיות הרחבה של עסק או
של חנות פיסית קיימת – עוד דרך להגיע ללקוחות המעדיפים לבצע רכישה מקוונת
דרך רשת האינטרנט.
היתרונות של חנויות וירטואליות על פני חנות פיסית הם: הנגישות של לקוחות
לחנות ולמוצרים מכל מקום בעולם ומהמחשב בבית, ושניתן לקנות כמעט כל מוצר
מבלי לבזבז דלק או להגיע פיסית למקום כלשהו.
יתרון נוסף הוא בכך שאפשר לחסוך את רוב האופרציה של חנות פיסית – חסכון
בכח-אדם, בתצוגה גדולה של פריטים מתוך המלאי, החזקת מלאי קטן יחסית (ברוב
המקרים) ובזמן התעסקות עם לקוחות.
בניית חנות וירטואלית עבור עסק מכירתי, היא דבר מקובל ונפוץ היום. ישנן
חנויות המתמחות במכירה לאוכלוסיה מקומית וישנן המתמחות במכירה לקהל
בינלאומי.
כמו באתרים רגילים, גם באתרי חנויות אינטרנט, קידום אתרים במנועי החיפוש
הוא דבר מאוד חשוב. גם כאן על מנת שיגיעו אל החנות, המוצרים והשירותים שאתם
מספקים, נדרש קידום אורגני לאתר, עם הדגשים מיוחדים לחנויות אינטרנט.
אם רוצים שהאתר יהיה משכנע, ייצג את העסק שלנו בכבוד וימכור את מה שיש
לו להציע בצורה מוצלחת, יש להשקיע באלמנטים השיווקיים שלו: ניראות, עיצוב
גרפי, נוחות ממשק המשתמש, תמונות טובות של המוצרים, המלצות על מוצרים
משלימים, תכנים רלוונטיים, קריאה לפעולה. כל אלה על מנת לנתב את הלקוח אל
המוצר אותו הוא מחפש, ולגרום לו שירגיש בטוח באתר ושהוא במקום הנכון לבצע
רכישה. אתר שיקרין רצינות ואמינות – לקוחות ישמחו לבצע דרכו קניות.
אנו מתמחים בבניית חנויות וירטואליות – אנחנו נלמד את העסק שלכם, את
מגוון השירותים שאתם מציעים, את המוצרים והמחלקות שיש אצלכם בעסק, נשמע את
הרעיונות ונקשיב לצרכים שלכם ולפי זה נבנה לכם חנות אינטרנטית מסודרת
ומוצלחת עם מערכת ניהול חכמה, שיהיה לכם קל ונוח לנהל את החנות דרכה ולעשות
באמצעותה מכירות לרוב.
אנחנו מומחים בקידום אתרים לחנויות וירטואליות – נשמח לעזור לכם גם בזה.
ואם תרצו לחסוך לעצמכם התעסקות באתר כדי שיהיה לכם זמן פנוי לניהול
ושיווק העסק שלכם, אנחנו גם מוכנים לנהל לכם את החנות הוירטואלית ולעשות כל
מה שנדרש מבחינת הרחבת החנות, עדכון מוצרים, צילום מוצרים, כתיבת תכנים,
ניהול רשימות תפוצה, ייעוץ מקצועי ועוד.
בכל הדברים האלה נשמח לסייע לכם להניע את גלגלי העסק וליצור לכם חנות אינטרנטית שתייצר עבורכם הרבה הכנסות ושפע.
מה גורם באתר לגולש להפוך ללקוח?
המטרה החשובה ביותר של בעלי חנויות מקוונות ברשת היא המרת גולשים
ללקוחות / קונים. למעשה עליהם כל העסק האינטרנטי של בעלי החנויות מתבסס.
בעלי חנויות וירטואליות רוצים כמה שיותר לקוחות שיקנו את מוצריהם
ושירותיהם ואפילו מעבר לכך – שאותם קונים יהפכו ללקוחות חוזרים, שימשיכו
לרכוש אצלם גם בעתיד. איך עושים את זה?
גולש או לקוח פוטנציאלי שמגיע לאתר, לאחר חיפוש מוצר מסוים, או סתם במקרה,
מושפע מתכני האתר, מראהו, קלות הגלישה בו, איך שהאתר שומר על המיקוד המקורי
של הלקוח במוצר שחיפש (הרי ידוע לנו שבאינטרנט, קל מאד לאבד את המיקוד,
בגלל עודף אטרקציות) ומפרמטרים נוספים.
חלק מהגורמים המשפיעים על יחס ההמרה באתר:
סוג המוצרים והסקטור של המוצרים (מכוניות, תכשיטים, כרטיסי קולנוע…) –
יש מוצרים שלקוח יודע בדיוק מה הוא אמור לקבל ויש כאלה שהלקוח יעדיף לראות
פיסית לפני שהוא רוכש.
צורות התשלום האפשריות באתר – יש לקוחות שמעדיפים לשלם באשראי, ויש כאלה
שמעדיפים טלפונית וכיו'. מגוון אפשרויות קניה מאפשר למגוון רחב יותר של
אנשים לרכוש באתר.
מחירי המוצרים – לרוב האנשים הרבה יותר קל להוציא כסף באינטרנט על מוצרים זולים.
נוחות הגלישה ונוחות תהליך הקניה – אורך הטפסים קצרים או ארוכים, האם מכריחים את הגולש להירשם לאתר או שלא, קלות מציאת המוצרים באתר…
איכות התכנים – תמונות, טקסטים מפורטים ומעניינים וסרטונים תמיד יהיו מושכים יותר בעיני הלקוחות וישפיעו על יחס ההמרה לטובה.
כפתורי קריאה לפעולה בולטים וזמינים.
פרטי התקשרות זמינים ובולטים לעין – משקפים אמינות ונגישות.
בטחון בקניה – אבטחה והצפנת נתוני פרטי כרטיס האשראי – SSL מגביר את בטחון הלקוח כלפי רכישה מקוונת באתר.
ועוד הרבה פרמטרים.
איך מתחילים לאסוף את נתוני ההמרה של חנויות באינטרנט?
ניתן להשוות יחסי המרה בין חנויות וירטואליות שונות, אך מכיוון שיחסי
המרה תלויים באוסף גדול מאד של גורמים ואף אתר לא דומה למשנהו, קשה ואולי
אפילו לא נכון להשוות 2 אתרים או חנויות מקוונות אחת לשנייה.
אם אנחנו רוצים לשפר את יחס ההמרה באתר המקוון שלנו, רצוי שנשווה אותו
לעצמו, לפני ואחרי שינויים ושיפורים שנכניס בו – לצורך שיפור ההמרה.
קודם כל אנחנו צריכים לתעד את הכניסות לאתר ואת ההמרות המתבצעות באתר – כל
זה ניתן לעשות באמצעות הכלי החינמי של גוגל – Google Analytics.
רצוי להירשם לגוגל אנליטיקס, מיד עם הקמת אתר, ולהטמיע את הקוד הייחודי
שמתקבל, ממש לפני העלת האתר לאוויר, לצורך תיעוד ומעקב מהיום הראשון.
בתוך ה-Google Analytics, מגדירים גם יעדים Goals שהם בעצם מתעדים ומונים,
את כמות הגולשים המגיעים לעמוד מסוים באתר (למשל דף התודה, לאחר קניה באתר)
– זהו נושא למאמר נוסף.
עם הזמן מצטברים נתונים ואנו יכולים לגלות מהו יחס ההמרה של האתר לתקופות זמן שונות.
איך ניתן לשפר יחס המרה באתרי חנויות?
בכדי לשפר את יחס ההמרה שלנו, כדאי לנסות פעולות שונות באתר או להוסיף
שיפורים, שעם הזמן ישתקפו ביחס המרה חדש. אם השינויים שעשינו היו נכונים
וחכמים – אז נראה עליה ביחס ההמרה של החנות הוירטואלית שלנו. אנחנו יכולים
לנסות שינויים שונים לתקופת ניסיון ולבחון את השפעותיהם.
דוגמאות
1. למשל אם ננסה כפתור "הוסף לסל" תלת-ממדי בצבע אדום, במקום שנראה לנו
בולט לעין, לתקופה מסוימת ולעומתו ננסה את אותו כפתור במראה דו-ממדי בצבע
כחול במיקום אחר. אז לפי ההשפעה של שינוי זה על יחס המרה באתר, נוכל לבחור
את המוצלח יותר.
2. ניתן להרחיב את צורות התשלום האפשריות באתר – יתכן שכבר הוספנו
אפשרות רכישה מקוונת עם כרטיס אשראי – דבר המקל גם על בעל החנות ומכניס
אוטומציה לתהליך הרכישה.
אולי כדאי לבחון הוספת אפשרות לרכישה טלפונית – שהלקוח ישאיר פרטי התקשרות
באתר ובעל האתר ייצור איתו קשר בהמשך – אולי אף פעולה זו תעלה את יחס
ההמרה.
צריך לזכור שהרבה מאד אנשים עדיין חוששים לרשום את פרטי האשראי שלהם באתר
אינטרנט ויתכן שמתוכם יש כאלה שמעדיפים קניה טלפונית. אישית אני מציע
להוסיף גם את האפשרות הנ"ל.
3. אם דיברנו על להגביר את בטחון הקונה באתר וברכישה בו – דאגו למערכת
רכישה מאובטחת וחוקית, עם הצפנת SSL, לפי תקן PCI ולאחר מכן הציגו והדגישו
זאת באתר, עם תמונה מתאימה.
4. יש אינספור פעולות שניתן לעשות ודרכם לשפר את יחס ההמרה.
בקיצור, אם אתם מקימים אתר חדש או מעוניינים לשפר המרה בחנות וירטואלית
קיימת, בדקו מה קורה עכשיו באתר ולימדו מה ניתן לעשות, על מנת לשפר את המרת
הגולשים לקונים.
יש לי ניסיון רב בקידום אתרי חנויות באינטרנט אז אן אתם זקוקים לעזרה או ייעוץ? צרו קשר ואשמח לעזור
050-2757770