מזל טוב! יש לכם אתר חדש, כעת אפשר לצאת לדרך חדשה ולהתחיל
במסע לקידום האתר אל המיקום המבוקש במנועי החיפוש. פעולות קידום באינטרנט
מתבצעות תוך מטרה להגדיל את חשיפת הגולשים לתכני האתר, חשיפה רבה = רווחים
גבוהים. עם סיום בניית האתר והשקתו לרשת יש להתחיל בהרכבת תכנית קידום
האתר. אנו מניחים בשלב זה כי האתר נבנה על ידי איש מקצוע המכיר היטב את
צרכי מנועי החיפוש, אם בוצעה עבודת בנייה מקצועית לא יהיה כל צורך
באופטימיזציה של האתר, כל ההכנות כבר בוצעו בשלב הבנייה.
קידום באינטרנט בעזרת קישורים נכנסים
כל אתר או פרופיל ברשת החברתית אשר מוציא קישור אל האתר החדש
מתורגם על ידי מנועי החיפוש להמלצה אודות האתר. קישורים נכנסים הם כלי
שימושי לקידום כל סוגי האתרים. בעבור אתר חדש יש לבנות מערך קישורים שלם
תוך שילוב של קישורים מאתרים וותיקים ואיכותיים לצד קישורים מאתרים רגילים.
כל פעולה של קידום באינטרנט יש לבסס על גיוון, איכות, ייחודיות ומחשבה. כך
למשל, קישורים נכנסים אשר יוצאים מתוך דף אינטרנט המכיל עשרות קישורים יוצאים נוספים, לא יוכרו כקישורים איכותיים.
איך להביא תנועה אל אתר חדש במהרה?
א. קמפיין קידום ממומן במנועי החיפוש.
ב. פעילות ברשתות החברתיות תוך דגש על רשת הפייסבוק.
ג. פרסום מאמרים מקצועיים ופעילות בפורומים או בלוגים מובילים בתחום.
ד. הפצת באנרים ושאר מודעות ברשת המדווחות על הקמת האתר החדש.
אתרים חדשים זקוקים לתנועה נכנסת, כאשר הגולשים יגלו כי מדובר
באתר איכותי בו הם מצאו את מבוקשם, הם ימהרו להמליץ אודות האתר גם
לחבריהם. הפרסום אשר עובר מפה לאוזן הוא הפרסום הטוב ביותר. קידום באינטרנט
מבוסס היום רבות על פעילות ושיתופים ברשת החברתית.
מה ההבדל בין קידום אתר חדש וקידום אתר וותיק?
וותק האתר ברשת הוא פרמטר משמעותי לתהליך הקידום, מנועי החיפוש מעניקים נקודות זכות נוספות לאתרים וותיקים.
יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם דווקא אתרים וותיקים קשה יותר יהיה לקדם.
אתרים אשר עשו שימוש בעבר בטכניקות קידום לא מקצועיות סובלים היום
מסנקציות. על מקדם האתר להסיר את כל הקישורים הישנים אשר פוגעים בדירוג
האתר. קידום באינטרנט של אתרים חדשים מתחיל עם דף חלק, מנועי החיפוש אינם
מחזיקים במידע אודות האתר. שימו לב, לשם התחלה חדשה ונקייה כדאי לבדוק כי
הדומיין אותו רכשתם לא שימש בעבר אתר אחר אשר נושא עמו סנקציות.