אתם
עובדים כבר הרבה זמן על קידום אורגני של האתרים שברשותכם. מחליפים
קישורים, בונים קישורים איכותיים, משקיעים בכתיבת תוכן, מבצעים אופטימיזציה
כמו שצריך, והעבודה משתלמת. אט אט אתם מטפסים מהמקום השנים עשר, למקום
התשיעי, ועוברים לעמוד הראשון, משם למקום השביעי, ולבסוף, מתמקמים במקום
טוב באמצע, בעמוד הראשון בתוצאה החמישית. אתם יודעים שיש עוד הרבה עבודה
לפניכם, ושהעלייה מהמקום החמישי לשלושת המקומות הראשונים היא קפיצת המדרגה
הכי קשה, אבל אתם מוכנים לעשות כל מה שיידרש. ואז, בדיוק ברגע אחד של ריפרש
אתם מגלים שהאתר שעמלתם עליו כל כך הרבה כבר אינו ממוקם בתוצאה החמישית,
אלא צנח למטה וכעת הוא ממוקם בסוף העמוד השני. כן, עדכון פינגווין כבר כאן.
מי הוא פינגווין 3.0, ומה מטרתו?
עדכון פינגווין 3.0 הוא העדכון השישי בסדרת העדכונים שהוציאה
גוגל במהלך השנתיים וחצי האחרונות. עדכון הפינגווין הראשון שוחרר באפריל
2012, והכה גלים בעולם הקידום. העדכונים השונים על פי גוגל נועדו על מנת
להילחם באתרים שונים אשר מקודמים בשיטות פסולות, בעיקר אם הקידום נעשה
באמצעות יצירת לינקים שאינם נעשים בצורה טבעית, כאשר אין קשר כלל בין הלינק
לבין האתר ממנו הוא יוצא. למשל: קישורים אשר יוצאים מפרסומות או כתבות
יח"צ ללא תג של Nofollow, קישורים אשר יוצאים מאתרים שאינם רלוונטיים
לתחום בו עוסק האתר המקודם, קישורים ולינקים המדגישים טקסט עוגן מדויק, וגם
קישורים אשר נרכשו בתמורה לתשלום או באמצעים מניפולטיביים אחרים.
מה ההבדל בין פינגווין לפנדה?
פנדה ופינגווין הם שמות שוודאי כל מי שעוסק בקידום אתרים שמע
יותר מפעם אחת, מאחר ואלו הם שני עדכוני האלגוריתם הגדולים והחשובים ביותר
שמבצעת גוגל בשנים האחרונות. עדכון פנדה הוא העדכון הוותיק יותר, הוא הופיע
לראשונה בפברואר 2011, ועסק בעיקר באתרים אשר הציגו לקורא תוכן דליל, לא
מקצועי או מועתק, אשר הגולש אינו יכול להפיק ממנו תועלת. עדכון פינגווין
עסק בעיקר בקישורים הנכנסים לאתרים השונים, והתמקד בהסרת קישורים לא טבעיים
באתר. לשם כך, יצרה גוגל את כלי Disavow Links אשר מאפשר לבעלי האתרים להסיר קישורים מזיקים שאינם תורמים לקידום.
כיצד ניתן להתמודד עם העדכון?
עדכון פינגווין 3.0, כחלק מעדכוני פינגווין השונים השפיע מאוד
על שיטת קידום האתרים כפי שהייתה. בעלי אתרים רבים אשר היו עסוקים בבניית
כמות גדולה של לינקים לאתר ירדו מאוד במיקומים, וכעת צריכים להתאושש מן
הנזק. אם נפגעת מן העדכון תוכלו לבצע מספר פעולות:
- ראשית, חשוב מאוד לבחון את איכות הקישורים הנכנסים לאתר. כאמור, הכמות
אינה קובעת כמו בעבר, מה שחשובה היא האיכות, ולכן מומלץ להסיר את כל
הקישורים אשר אינם עומדים בתנאי העדכון באמצעות הכלי המיוחד המצוי ב- Webmaster tools. יחד עם זאת מומלץ להתמקד בבניית קישורים חדשים איכותיים בנושאים הרלוונטיים לאתרכם.
- ברמת העיקרון כמעט וכל האתרים שנפגעו יכולים לתקן את הנזק, אולם אם
האתר שלכם נפל מאוד במיקומים, ועבר אחורה מספר עמודים, אולי שווה לכם
להתמקד בבניית אתר חדש, החלפה של הדומיין, והתחלה של תהליך הקידום מחדש,
במיוחד אם קיבלתם גם עונש ידני אשר חסם אתכם מתוצאות החיפוש.
- ההתאוששות ממכת הפינגווין עשויה לקחת המון זמן, וחשוב לדעת להמתין בסבלנות לעליה מחודשת. צוות המומחים שלנו ב – getproseo יכולים להמליץ לכם מה היא הדרך הטובה ביותר לצאת מהעונש, ולהחזיר את האתר
לתוצאות החיפוש העליונות, בין אם על ידי שדרוג התכנים והקישורים, ובין אם
על ידי יציאה לדרך חדשה עם אתר חדש ודומיין חדש
נפגעתם מפינגווין? מחפשים מומחה קידום אתרים שישקם את האתר שלכם? חייגו: 050-2757770