כיצד מנוע החיפוש של גוגל עובד וכיצד הדבר משפיע על קידום אתרים?
האלגוריתם של פיו גוגל עובדת ולפיו מנוע החיפוש מחליט מה יהיו
התוצאות של החיפוש, הוא אחד הדברים הסודיים ביותר בעולם העסקים. עם זאת
לאורך השנים ובעיקר בקהילת המחשבים ישנה הבנה הולכת וגדלה כיצד המנוע מתעדף
אתרים ומה יבטיח את מיקום האתר בראש דף החיפוש. כמובן שהמיקום מתקשר באופן
טבעי לחשיפה גדולה יותר ולרווחים נאים יותר לבעל העסק ומכאן חשיבותו
הגדולה של הקידום. בשורות הבאות ננסה להציג לכם את אחת הדרכים הטובות ביותר
לקדם את אתרכם ולהבטיח את עליית האתר בדפי החיפושים, כי אין אמרה נכונה
יותר מאשר "אם אתה לא שם אתה לא קיים".
מה הקשר בין כתיבת מאמר לסדר ההופעה בגוגל?
כתיבת מאמר היא אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם את אתרכם
ולהבטיח את מיקומו בראש התוצאות של דף החיפוש של גוגל. כמובן שאין הכוונה
למאמר אקדמי אלא למאמר העוסק בתחום העיסוק של אתרכם ואשר מתקשר באופן ישיר
אליו. כתיבת המאמר נעשית על פי סטנדרטיים מסוימים שקצרה היריעה מלרדת
לעומקם, אך כן ניתן לומר כי יש להתייחס במאמר למילות החיפוש אשר אנשים
כותבים בגוגל, יש לתת חשיבות גדולה לכותרות המאמר ויש להתייחס לקישורים
אותם מחפש הלקוח. מדובר בכללי אצבע על קצה המזלג, אך חשוב להבהיר כי שימוש
לא מושכל בהם יוביל דווקא להורדת הדירוג של האתר בעיני גוגל ולפגיעה
בקידומו ומכאן שישנה חשיבות עליונה לשימוש נכון בכללים אלו.
כיצד איכות המאמר נכנסת למשוואה?
חשוב מאוד להבין כי כתיבת תוכן לאתרים או כתיבת מאמר אין בה די ועל כתיבה זו להיות איכותית ביותר ועומדת
בסטנדרטים גבוהים אשר יעניינו את לקוחותיכם וזאת מן הטעמים הבאים. ברור כי
ככל שמאמר הינו איכותי יותר כך הגולשים באתר יתעניינו בו יותר וישהו יותר
זמן באתרכם, גם גוגל מזהה את איכות המאמר וקובעת את מיקום אתרכם בין היתר
על פיו. יש לזכור כי גוגל בוחנת מאות משתנים ובין היתר היא בוחנת את איכות
מאמרכם ואת תחלופתו ועל כן מאמר איכותי יספק לכם עוד "נקודות" לשקלול
דירוגכם במנוע החיפוש. בנוסף ולא פחות חשוב מאמר איכותי יתרום לכם מן
הבחינה השיווקית ואף יתכן שיביא לכם לקוחות נוספים. איכות היא לא מילה גסה
ובטח לא כאשר מדובר על קידום אתרים, ההפך מדובר על חובה מקצועית.
כיצד אנו נדע מהו מאמר איכותי?
אחת השאלות הקשות ביותר היא כיצד להבטיח כי כתיבת המאמר תהיה
איכותית וכיצד אנו יודעים להבחין לאחר סיום המאמר אם אכן מדובר במאמר
איכותי. ראשית אין טוב ממראה עיניים ואין ספק כי לאחר קריאה מהירה של המאמר
כבר תדעו להגיד האם מדובר על מאמר איכותי ומהי רמתו המקצועית, כלל האצבע
הוא שאם המאמר עניין אתכם כך סביר שהוא יעניין את לקוחותיכם. אך בכך לא די
ובכדי להבטיח כי כתיבת תוכן לאתרים תהיה איכותית, מומלץ לפנות למקצוענים
אשר זהו תחום התמחותם ולא לחובבנים העוסקים בכך רק לשם השלמת הכנסה. כפי
שלא נרצה ללכת לשכן שיתקן לנו את החשמל בבית כך לא כדאי לתת לו לרשום את
התוכן לאתרנו. כתיבת תוכן איכותית לאתרכם הוא השלב הראשון בדרך להבטיח את
מיקומכם בדף החיפוש של גוגל ואת הרווחיות של עסקכם.