ישנם המון דגשי SEO שחברות ומפתחי אתרים כלל לא שמים לב, ובכלל, לא מתאמצים לשים עליהם דגש וחבל שכך. אילו דגשים לשנת 2020 שחברות פיתוח חייבות לשים אליהם דגש? לפניכם מספר דברים.
וורדפרס – מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח ללא גבולות
וורדפרס היא המערכת הכי פופולארית שבה נעשית עבודת קידום בצורה אפקטיבית יותר. אומנם, מרבית חברות לבניית אתרים עושות בה שימוש. אבל, ישנם מעטים שעדיין משתמשים במערכות סגורות כמו: Wix, 2All, livecity, weebly, ועוד. למה דווקא לבחור במערכת הוורדפרס הידועה? כי מרבית התוצאות האורגניות המקודמות נמצאות על מערכת זו. כי היא נוחה לתפעול, וכמובן היא ללא גבולות. כלומר, ניתן להתאים את האתר איך שתרצו ואפילו את הפאנל למיתוג העסקי שלכם.
דגשי SEO מובילים שחייבים ליישם
אלו הם דגשי ה- SEO החשובים ביותר שכל מתכנת, או חברה העוסקת בתחום בניית אתר אינטרנט חייבת לקחת בחשבון. מרבית הדגשים כבר יושמו, ולמרות זאת נסכם אותם.
- שליטה מלאה בקוד: אפשרו ללקוחות שלכם שליטה מלאה בקוד, בעיצוב, ואף בסטייל ובפונקציות הנוספות.
- תמיכת AMP: דפים מהירים למובייל הן החיוניים ביותר עבור קידום אתרכם, ולכן חשוב ליישם את הכלל הזה. ניתן להתקין תוסף AMP על מערכות וורדפרס ללא עלות.
- תעודות SSL: התקינו באתרי הלקוחות תעודות SSL, במטרה להנגיש את האתר לכללי האבטחה הנוקשים, ומעבר לכך גם להמלצות גוגל.
- מהירות האתר: השתמשו בכמה שפחות משאבים אשר יגרמו לאתר ולדפים להיות איטיים. עשו אופטימיזציה מלאה לאתר, לתמונות ולתוכן, במטרה להדגיש ולהגביר את מהירות האתר. כמובן, פעלו לפי חוקי המהירות, ובנוסף, תוכלו להיעזר בכלים לבדיקת מהירות לשם תיקון השגיאות.
- קוד נקי יותר: קוד נקי מעניין את גוגל מאוד, גוגל לא אוהבת להתעכב על קטנות, ואחד מן הפעמים שהיא מתעכבת עליהן הן בגלל קוד לא נקי, מלא בדברים לא נחוצים ומזוהם.
- שליטה מלאה בכלי SEO מתקדמים: לא משנה איזו מערכת ניהול תוכן יש ברשותכם, חשוב שהאתר שתבנו יהיה נגיש לכל יסודות ה- SEO, למשל: תמיכה בתגיות המטה, תמיכה בסינפטיים, ועוד.
- התאימו את האתר למובייל בצורה ייחודית: עדיין ישנם לא מעט אתרים שאולי הם רספונסיביים אך לא נראים טוב כלל במובייל. ולכן חשוב לשדרגם בדחיפות. וישנם גם כאלה שאפילו יותר גרועים, שהן כלל לא מותאמים למובייל ונראים קטנים מבחינת התצוגה במכשירי הסמארטפון השונים.
- אבטחה: כאשר חברות בונות את האתר, הן לרוב שמות יותר דגש על עיצוב אך לא על אבטחה. הצד הזה די נוטה בחסר וחשוב לחזק אותו במערכות אבטחה, וסקריפטים למיניהם אשר יגבירו את אבטחתו.
- אל תשתמשו בסיומות קבצים: ישנם אתרים שפותחו מאפס, אך הדפים שלהם לא באמת מתארים בשדה URL את המתרחש בעמוד. למשל: demo.html, demo.asp, במקום סיומות אלה השתמשו בתיאורי עמוד, למשל: is-my-demo-for-you. מעבר לכך, אפילו חסמו את הגישה בשימוש בפורמט עמודים אלה.
- אל תבנו מערכת שתיקח באופן אוטומטי תיאורי מטה: השנה ראינו לא מעט אתרים שבעצם לוקחים מהמלל של העמוד קבוצת מילים, ובאופן אוטומטית המערכת מדביקה אותם בדסקיריפשיין של האתר. זה לא ייחודי, לא משרת את המטרה, והכי חשוב? גוגל לא מחבבת זאת כל כך. פעולות אוטומטיות ורובוטיות לא ממש מצליחות בעולם ה- SEO.
לסיכום: תחום בניית האתרים השתנה מקצה לקצה, ובמטרה לבנות אתרים ומערכות נוחות אשר יותאמו לשיטות הקידום הפופולאריות, חשוב להבין קודם מהם הדגשים, מה עולם ה- SEO דורש מאיתנו ובהתאם לפעול.
בהצלחה.