בעולם אוטופי קיים רק אתר אחד שעוסק בכל תחום
ברשת האינטרנט. במציאות של ימנו קיימים עשרות אתרים בכל תחום. אם מדובר בתחום
תחרותי אפשר יהיה למצוא מאות או אפילו אלפי אתרים שמתמודדים על מיקום גבוה בתוצאות
החיפוש. כל בעל אתר יודע כיום כי בכדי להשיג תוצאות עליו להציב את האתר שלו במיקום
גבוה בתוצאות החיפוש. המיקום הגבוה מגדיל את חשיפת הגולשים לאתר ואת ההכנסות.
קידום אתרים הוא ענף שמתמקד בדיוק בזה. מקדמי אתרים עוסקים בשינוי מיקום האתר
בתוצאות החיפוש מתוך מטרה לקדם אותו אל ראש תוצאות החיפוש. הם מבצעים את עבודתם
באמצעות כלים רבים תוך שימוש בהנחיות של חברת גוגל.
קידום אתרים בישראל
מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בישראל הוא המנוע של
חברת גוגל. מעטים הם הגולשים הישראלים שעושים שימוש כיום במנוע חיפוש אחר. בהתאם
לכך, יש שטוענים כי קידום אתרים בישראל הוא למעשה קידום בגוגל. בעלי אתרים ישראלים
שמבקשים להגדיל את חשיפת הגולשים לתכני האתר מתבקשים לעקוב אחר הנחיות הקידום של
גוגל ולבחור את צעדיהם בהתאם. חברת גוגל שמה את צורכי הגולשים במקום הראשון ומסלקת
מתוצאות החיפוש אתרים שלא מציעים לגולשים שירות איכותי. קידום אתר שמתבסס על
טכניקות לא הולמות כמו קניית אלפי קישורים מאתרים מפוקפקים או תוכן מועתק לא יביא
עמו תוצאות.
איך מקדמים את האתר?
אם הגעתם לכאן אנו מניחים כי יש לכם אתר חדש או
אתר ישן ואתם מבקשים לשפר את המיקום שלו בתוצאות החיפוש. הצעד הראשון אותו תתבקשו
לבצע הוא התאמת תוכן האתר להעדפות של מנועי החיפוש. חשוב להבהיר כי קידום אתרים נשען על פעולות פנימיות שמבצעים בתוך האתר, לצד פעולות קידום
חיצוניות. מומחה SEO יוכל לבחון בעבורכם את
האתר ולאתר ליקויים או שגיאות תוכן שעלולים לפגוע בדירוג האתר. בשלב הבא תתבקשו
לבצע מחקר מילות חיפוש ולבחור את המילים תחתן תרצו לאנדקס את האתר שלכם בתוצאות
החיפוש. מיד לאחר מכן מתחיל השלב בו יש לבנות תכנית עבודה ולהתחיל לעבוד.
פעולות קידום בסיסיות
קידום אתרים לא מסתיים ביום אחד, מדובר בפעילות
ממושכת שדורשת עקביות, עדכונים והרבה יצירתיות. חברת גוגל משנה ללא הרף את
האלגוריתם שמדרג את האתרים והופכת את מלאכת הקידום להרבה יותר מורכבת וקשה.
הפעולות הבסיסיות עליהן מתבססים כל מקדמי האתרים הן : רישום לאינדקסים, פרסום
מאמרים, פעילות בבלוגים, פעילות ברשתות חברתיות, החלפת קישורים, עדכון תוכן חדש
באתר באופן שוטף.